Róże karnawałowe

P1150179

Róże karnawałowe

Pełna szkl mąki ( z górką ) 3 żółtka, pełna łyżka kwaśnej śmietany, łyżka spirytusu

Do miski wsypałam mąkę, dodałam żółtka, spirytus oraz śmietanę – zagniotłam jednolite ciasto. Gotowe ciasto delikatnie podsypując mąką rozwałkowałam cienko na ok 1 – 2 mm grubości. Z rozwałkowanego ciasta wykrawałam 3 różnej wielkości krążki ( od szklanki, literatki oraz kieliszka ) Każdy krążek nacięłam w kilku miejscach zostawiając środek bez nacięcia. Układałam po 3 krążki jeden na drugim zaczynając od największego. Każdy środek naciętego krążka przed nałożeniem następnego posmarowałam białkiem. Wszystkie krążki w środku przycisnęłam palcem by się zlepiły. Smażyłam w rozgrzanym oleju do ładnego zarumienienia wkładając stroną z najmniejszym krążkiem. Rumiane róże wyjęłam na papierowy ręcznik by ociekły z tłuszczu. Zimne ciasteczka oprószyłam cukrem pudrem. Środki róż wypełniłam dżemem

Dodaj komentarz