Ogórkowa

P1150058Ogórkowa

70 dag żeberek wieprzowych, 60 – 70 dag ogórków kiszonych – użyłam swoje, kilogram obranych ziemniaków, 3 – 4 średnie marchewki, pietruszka, kawałek selera, por ok 5 cm, ziele angielskie, liście laurowe, koperek, śmietana do zup i sosów 200 g, sól

W 5 l garnku zagotowałam 3 l wody. Do wrzącej wody włożyłam pokrojone żeberka, 3 liście laurowe, 4 ziela angielskie, łyżeczkę soli. Od zagotowania gotowałam wywar ok 40 min. Po tym czasie dołożyłam pokrojoną w kostkę włoszczyznę – gotowałam 10 minut. Następnie dodałam pokrojone w kostkę ziemniaki – gotowałam kolejne 10 minut od zagotowania. Gdy ziemniaki były miękkie dołożyłam starte wraz ze skórką na grubych oczkach ogórki – gotowałam 5 minut – wyłączyłam ogień. Do ugotowanej zupy wlałam mieszając rozrobioną z ok 100 ml ciepłej wody śmietanę, wsypałam garść drobno pokrojonego koperku, dodałam sól do smaku

Jeśli zupa jest mało kwaśna dolewam wody z ogórków

 

Jedna myśl na temat “Ogórkowa

  1. Ja robię identyczną ,ale wszystkie jarzyny poza ziemniakami ścieram na tarce ,bo dzieci tak wolały,a przepis od babci męża idzie dalej bo najstarsza córka już gotuje

    Polubienie

Dodaj komentarz