Golonki w sosie z warzywami

P1150009

Golonki w sosie z warzywami

Małe golonki wieprzowe – miałam 4 szt o łącznej wadze 1,5 kg, sól, pieprz, czosnek w proszku, majeranek, papryka słodka, papryka wędzona, chili, ziele angielskie, liście laurowe, cebula średnia, mała marchewka, 1/2 małej pietruszki, mały kawałek selera, por ok 5 cm, litr wrzącej wody, na zaprawienie sosu czubata łyżka mąki 100 ml zimnej wody, natka pietruszki

Oczyszczone umyte i osuszone z nadmiaru wody golonki oprószyłam solą, pieprzem, czosnkiem, majerankiem i słodką papryką. Doprawione mięso przełożyłam do pojemnika, schowałam do lodówki. Dnia następnego na małej ilości rozgrzanego oleju, na małym ogniu smazyłam golonki długo – aż z każdej strony skóra dobrze się przyrumieniła. Rumiane mięso przełożyłam do rondla. Na tłuszczu po golonkach zeszkliłam pokrojoną w drobną kostkę cebulę – dodałam do rondla z miesem. Dołożyłam 3 ziela angielskie, 3 liście laurowe, łyżeczkę soli, pieprz do smaku, szczyptę chili, 2 czubate łyżeczki papryki wędzonej. Wlałam litrgorącej wody. Pod przykryciem na małym ogniu gotowałam całość przeszło 2 godziny – do miękkości mięsa. Miękkie golonki wyjęłam łyżką cedzakową z wywaru. Do wywaru dodałam startą na dużych oczkach włoszczyznę, pokrojony drobno por – gotowałam 10 minut. Po 10 minutach zaprawiłam wywar zawiesina przygotowaną z maki i wody – mieszając zagotowałam. Na koniec dołożyłam garść drobno pokrojonej natki pietruszki

Golonki w sosie z warzywami podałam z ugotowanymi i ubitymi ziemniakami oraz surówka z kiszonej kapusty

 

Dodaj komentarz