Maślankowiec z owocami

P1140881Maślankowiec z owocami

2 pełne szkl mąki – użyłam mąkę tortową, 3 jajka, pełna łyżeczka proszku do pieczenia, 3/4 szkl cukru, 50 g stopionego masła, szkl maślanki, aromat waniliowy, dowolne owoce – u mnie garść mrożonej aroni, ok 1/2 szkl mrożonych malin, 2 średnie jabłka

Do miski wsypałam cukier, wbiłam jajka, dodałam kilka kropel aromatu. Mikserem na najwyższych obrotach miksowałam ok 4 minuty, aż masa jajeczna zrobiła się puchata. Do masy jajecznej wsypałam całą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, wlałam letnie masło oraz maślankę – krótko miksowałam mikserem na wysokich obrotach, aż sie składniki połączyły. Gotową masę przełożyłam do wysmarowanej formy 20 x 28 cm – wyrównałam. Na wierzch wyłożyłam zamrożoną aronię oraz maliny, posypałam obranymi, pokrojonymi w kostkę jabłkami. Piekłam ok 55 minut w temp 180 st z grzałką góra dół. Letnie ciasto oprószyłam cukrem pudrem

Szkl pojemność 250 ml

Dodaj komentarz