Kokosanki

P1140161

Kokosanki

400 g wiórków kokosowych, 100 g masła, 4 łyżki mleka, szkl cukru, łyżka mąki ziemniaczanej, 4 białka

Do rondla wlałam mleko, wsypałam cukier, dodałam masło – gotowałam mieszając na małym ogniu aż wszystkie składniki dokładnie się połączyły – zdjęłam z ognia. Do rondla z gorącą masą wsypałam wiórki – wymieszałam dokładnie całość łyżką – wystudziłam. Białka ubiłam na sztywną pianę. Do sztywnej piany wsypałam mąkę – zmiksowałam. Zimną masę kokosową wymieszałam razem z pianą z białek. Przy pomocy łyżki kładłam porcje ciasta  ( dość wysokie, bo ciasteczka podczas pieczenia się spłaszczają ) na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 175 st z grzałką góra dół 18 minut do ładnego zarumienienia. Zdjęłam z blaszki jak wystygły, ciepłe ciasteczka są miękkie

Po 15 minutach pieczenia kokosanki należy pilnować ponieważ po tym czasie szybko sie rumienią i łatwo o spalenie

 

Dodaj komentarz