Chruściki

P1140038

Chruściki

Pełna szkl mąki ( z górką ) 3 żółtka, pełna łyżka kwaśnej śmietany, łyżka spirytusu

Do miski wsypałam mąkę, dodałam żółtka, spirytus oraz śmietanę – zagniotłam jednolite ciasto. Gotowe ciasto delikatnie podsypując mąką rozwałkowałam cienko na ok 1 – 2 mm grubości. Rozwałkowane ciasto pocięłam na paski ok 2 cm szerokie. Paski pokroiłam na romby ok 7 cm długie. W każdym kawałku ciasta na środku zrobiłam nacięcie, przewlekłam jeden koniec ciasta na drugą stronę. Gotowe chrusty smażyłam w głębokim, rozgrzanym tłuszczu na złoty kolor. Po wyjęciu poukładałam na ręczniku papierowym by ociekły z nadmiaru tłuszczu. Wszystkie chruściki oprószyłam cukrem pudrem wymieszanym z cukrem waniliowym

Do smażenia uzyłam litr oleju oraz kostkę smalcu. Użyłam szklankę o pojemności 250 ml

 

Dodaj komentarz