Pachnące masłem ciasteczka kwiatki

P1130544

Pachnące masłem ciasteczka kwiatki

2 pełne szkl mąki  – użyłam mąkę wrocławską, 100 g masła, 1/2 szkl cukru, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 żółtka, 3 kopiaste łyżki kwaśnej śmietany, opcjonalnie aromat – użyłam rumowy. Dodatkowo 2 pełne łyżeczki kakao, 2 łyżki mleka

Do miski wsypałam mąkę, cukier, proszek do pieczenia – wymieszałam. Następnie dodałam stopione letnie masło, żółtka, śmietanę, kilka kropel aromatu – zagniotłam jednolite pulchne ciasto. Ciasto podzieliłam na dwie części, jedną trochę większą. Do mniejszej części ciasta dodałam kakao rozpuszczone w mleku. Wyrabiałam tak długo aż ciasto miało jednolity kolor

Gotowe ciasta rozwałkowałam. Białe na ok 6 – 7 mm, kakaowe na ok 4 – 5 mm. Wykrawałam krążki przy pomocy kieliszków. Ciasto jasne większym kieliszkiem o  średnicy 4,5 cm, ciasto ciemne kieliszkiem o średnicy 3,5 cm. Gotowe krążki przecięłam na połowę każdy. Na jasnym cieście układałam ciemne ciasto- końce dokładnie zlepiłam by  powstał płatek. Na jednego kwiatka potrzeba 5 płatków. Końce 5 płatków zlepiłam razem. Przeniosłam kwiatka na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Na środek kwiatka położyłam kulkę uturlaną z ciasta. Docisnęłam dość mocno kulkę ciasta do blaszki. Gotowe ciasteczka piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 st z grzałką góra – dół ok 20 minut – do ładnego zarumienienia

Użyłam szklankę o pojemności 250 ml

Dodaj komentarz