Serowo maślane ciasteczka składane

P1130477

Serowo maślane ciasteczka składane

2 pełne szkl mąki pszennej – użyłam mąkę tortową, duże jajko, 100 g masła, 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia, 200 g sera – użyłam Mój Ulubiony twarożek kanapkowo sernikowy z Wielunia, można użyć ser z wiaderka

Mąkę wsypałam do miski. dodałam proszek do pieczenia – wymieszałam. Dołożyłam serek, jajko oraz stopione letnie masło. Zagniotłam jednolite, pulchne ciasto. Gotowe ciasto rozwałkowałam cienko na grubość 2 – 3 mm. Przy pomocy szklanki wykroiłam krążki. Każdy krążek ciasta położyłam na talerzu z cukrem. Docisnęłam ciasto do cukru. Następnie złożyłam krążek na połowę cukrem do środka. Złożone ciasto ponownie położyłam na cukrze dociskając cukier do ciasta. Ponownie złożyłam ciasto cukrem do środka. Ponownie złożone ciasteczko położyłam na cukrze dociskając do cukru. Wszystkie ciasteczka poukładałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia stroną bez cukru. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 st z grzałką góra dół do ładnego zezłocenia tj ok 25 minut

Do ciasta można dodać aromat waniliowy,  śmietankowy lub ekstrakt waniliowy

Dodaj komentarz