Jeżyki

P1120746

Jeżyki

2 pełne szklanki mąki – użyłam mąkę tortową, łyżeczka płaska proszku do pieczenia, 4 łyżki cukru, 2 żółtka, 100 g masła, 3 pełne łyżki kwaśnej śmietany

Do miski wsypałam mąkę, proszek do pieczenia, cukier – wymieszałam. Następnie dołożyłam pokrojone masło, żółtka oraz śmietanę – zagniotłam jednolite pulchne ciasta. Z gotowego ciasta urywałam kawałki z których turlałam w rękach kulki mniej więcej wielkości orzecha włoskiego. Z powstałych kulek formowałam duże migdały. Uformowane jeżyki kładłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 175 z grzałką góra dół ok 30 minut – do ładnego zarumienienia. Zimne ciasteczka smarowałam przy pomocy pędzelka stopioną mleczną czekoladą. Następnie posypywałam jedne wiórkami kokosowymi, drugie prażonym słonecznikiem. Gdy polewa na jeżykach zastygła, stopioną czekoladą  przy pomocy wykałaczki namalowałam oczka oraz pyszczek

Polewa

Tabliczka mlecznej czekolady 100 g, 4 – 5  łyżek mleka

W małym garnku zagotowałam wodę tak ok 1/3 część objetości garnka. Gdy woda zaczęła sie gotować zmniejszyłam ogien. Na garnek nasadziłam miskę metalową z mlekiem oraz połamaną czekoladą – mieszałam aż czekolada dokładnie sie rozpuściła i połączyła z mlekiem

Dodaj komentarz