Ciastka lukierki

P1110975

Ciastka lukierki

2,5 szkl mąki – użyłam mąkę tortową, 2 łyżki cukru pudru, masło 200 g, 2 żółtka, łyżka octu, 2 pełne łyżki kwaśnej śmietany – użyłam 18 %

Do miski wsypałam mąkę oraz cukier – wymieszałam. Następnie dodałam pokrojone na kawałki masło, żółtka jajek, ocet oraz śmietanę – zagniotłam jednolite ciasto. Gotowe ciasto rozwałkowałam na grubość ok 4 – 5 mm. Przy pomocy foremki wykroiłam ciastka. Każde ciastko posmarowałam lukrem zostawiając wolne obrzeże 3 – 4 mm. Gotowe porcje ciasta do upieczenia ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam ok 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st z grzałką góra dół – do ładnego zarumienienia

Lukier

2 białka sparzonych wrzątkiem jajek, 2 łyżeczki soku z cytryny, 2 pełne szklanki o pojemności 250 ml cukru pudru

Do miski wsypałam cukier puder. Dodałam białka oraz sok z cytryny. Mikserem na najwyższych obrotach miksowałam ok minuty

 

Dodaj komentarz