Biszkoptowe omlety z bitą śmietaną

P1110633

Biszkoptowe omlety z bitą śmietaną

2 jajka, 2 pełne łyżki mąki – użyłam mąkę tortową, szczypta proszku do pieczenia, łyżka pełna cukru

Białaka ubiłam na sztywną pianę mikserem na wysokich obrotach. Do sztywnej piany dodałam cukier – chwilę miksowałam. Następnie nie przerywając miksowania dodawałam po jednym żółtku. Na koniec wsypałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Zmiksowałam mikserem na wolnych obrotach. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia kładłam przy pomocy łyżki porcje ciasta – formując okrągłe placki ( 2 łyżki ciasta = jeden omlet ) Piekłam w nagrzanym piekarniku do 175 st z grzałką góra dół 10 minut. Gotowe, gorące omlety wyłożyłam na blat kuchenny papierem do góry – zdjęłam papier. Ciepłe biszkopty złożyłam na połowę. Zimne, całe omlety od strony spodniej posmarowałam dżemem. Następnie na połowę wyłożyłam bitą śmietanę – przykryłam śmietanę częścią ciasta bez śmietany

Bita śmietana

200 g schłodzonej śmietanki 30 % – użyłam śmietanę z Piątnicy, łyżka cukru pudru

Śmietanę przelałam do wysokiego naczynia. Mikserem na najwyższych obrotach miksowałam aż zgęstniała. Do gęstej śmietany dodałam cukier puder – zmiksowałam

Do posmarowania omletów można użyć dowolnego dżemu – użyłam z czarnej porzeczki. Należy pilnować by biszkopty podczas pieczenia nie wysuszyły się ponieważ takie suche przy składaniu bedą pękały. Jeśli by się tak stało należy nasączyć np wodą z cukrem i sokiem z cytryny. Z podanych składników wyszły 4 omlety

 

 

Dodaj komentarz