Pączki z piekarnika

P1520400

Pączki z piekarnika
 
2,5 szkl mąki użyłam tortową + 2 – 3 łyżki na podsypkę, 100 ml mleka, łyżka masła, 3 łyżki cukru, 4 dag drożdży, łyżka oleju, łyżka kwaśnej śmietany, 2 żółtka, 1 jajko, aromat śmietankowy lub waniliowy
 
Do miski wsypałam cukier. Dodałam drożdze i śmietanę – dokładnie połączyłam składniki. Mleko podgrzałam. W gorącym rozpuściłam masło. Letnie wlałam do drożdży ze śmietaną i cukrem – wymieszałam. Do płynnej masy wsypałam szklankę mąki – wymieszałam i odstawiłam na 20 minut przykrytą ściereczką miskę. Po 20 u minutach dodałam aromat waniliowy, łyżkę oleju, żółtka i jajko oraz pozostałe 1,5 szkl mąki. Dokładnie wyrobiłam ciasto aż odstawało od rąk i miski.Gdy się kleiło podsypywałam mąką. Miskę nakryłam ściereczką i odstawiłam na ok 1,5 h w ciepłe miejsce. Gdy już ciasto ładnie urosło urywałam porcje ciasta, formując okrągły placek ok cm grubości. Na środek każdego placka kładłam ok łyżeczki twardej marmolady różanej. Zlepiłam dokładnie – uformowałam kulkę wielkości dużej mandarynki. Gotowe pączki układałam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia ok 5 – 7 cm jeden od drugiego. Ponownie nakryłam ściereczką i zostawiłam na 20 minut. Piekłam 25 min w 175 st na środkowej półce z grzałką góra – dół. Zimne polukrowałam. Pączki te to mój autorski przepis. Są delikatne puszyste bardzo i smaczne. Z tej porcji ciasta wyszło 13 szt
 
Lukier
 
Szklanka cukru pudru, 3 – 4 łyżeczki ciepłej wody, kilka kropel soku z cytryny, 2 – 3 krople aromatu waniliowego – wymieszać

 

Dodaj komentarz